El nostre Rebost Pedagògic

libros

Aquest nou Curs 2014/2015 tenim un Projecte Intern de l’Equip de Caps que consisteix en elaborar un recull d’Activitats nostres que hagin tingut una bona acollida per part dels nois i noies i que siguin especials tant per la logística com pel valor afegit que tinguin. A més a més, en paral·lel, es vol crear un arxiu tècnic de les nostres sortides (tant de muntanya com a descobertes d’altre tipus).

Per què neix el Projecte? Detectem necessitats…

Amb el pas de les Rondes Solars, any rere any, veiem que hi ha molts continguts de valor que preparem i treballem com a equip: dinàmiques sobre gènere amb Pioners i Caravel·les, una gimcana per la ciutat amb els RiNG, descobertes de fauna i flora amb els Llops i Daines, un cinefòrum amb descoberta prèvia amb els TRUC etc. Tot aquest treball una vegada s’ha executat amb els participants (en aquest cas els nois o noies) queda a les bústies de Gmail dels caps que ho han fet o, com a molt, en alguna referència a alguna Acta que hagi pres la secretària en algun Consell quan s’esmenta “què guai va ser aquella activitat”. Aquesta mateixa situació la vivim amb les excursions, una o dues setmanes abans iniciem la cerca d’un lloc que reuneixi les característiques desitjades per a treballar el que vulguem (pujar un cim, fer un intercanvi amb un Agrupament, anar a fer un servei a un poble o entitat de fora de Barcelona etc), després de viure l’experiència el cap de setmana, tot aquest treball logístic no queda enlloc. Tot aquest esforç i treball ha de perdurar per tal de garantir que altres Caps, Rondes Solars o unitats puguin aprofitar els continguts com a base o com a complement a altres propostes d’Activitats.

Qui s’encarregarà d’executar-lo i qui vetllarà per fer-ho de manera organitzada?

És un Projecte del qual tot l’Equip de Caps del DDV és responsable: tots i totes hem de participar aportant les nostres propostes d’una manera organitzada. El nostre equip de Responsables Pedagògics, l’Eduard i la Montse, han preparat unes fitxes per tal què cada equip d’unitat pugui escriure les seves activitats més rellevants, resumir la info logística d’una excursió etc. en un document que es guardarà en el nostre arxiu digital. D’aquesta manera aconseguim emmagatzemar la informació d’una manera homogènia i clara i ens assegurem de què tots els detalls importants, tant en l’àmbit logístic com al pedagògic, queden ben enregistrats.

Aquí teniu els models de formulari (adjuntes en format Word per tal de que les pugueu editar si us van bé) que s’han definit després d’un procés d’elaboració i de consens amb tot l’Equip: versió Activitat i versió Excursió.

La informació que generi el Projecte serà accessible per a tothom? 

Aquest és un dels trets fonamentals del plantejament que tenim. Volem que el que ens ha funcionat a nosaltres sigui accessible, revisable etc per part de tots i totes. Creiem que una gran xarxa de continguts entre Agrupaments, MEG, persones externes al Moviment Escolta, és a dir, TOTHOM, pot enriquir la nostra proposta educativa. Estem oberts a noves propostes i volem fer difusió de les nostres: així que podeu utilitzar el que vulgueu! Si esteu preparats per accedir als nostres recursos cliqueu aquí:

dinamicaClip Art Graphic of a

Puc participar si no formo part de l’Equip de Caps?, com ho faig?

Si creus que hi ha algun tipus de contingut que pot ser interessant per treballar amb nois i noies de 5 a 18 anys estem encantats de rebre les teves propostes. Pots omplir enviar-nos info a aeigddv@gmail.com

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s